Search
Close this search box.

فن کویل سقفی

دسترسی: 1 عدد در انبار

فن کویل سقفی چیست؟ برای توزیع مناسب هوای گرم یا هوای سرد در فضا نیاز به دستگاهی داریم که بتواند، آب گرم شده توسط بویلر یا پکیج شوفاژ دیواری و یا آب سرد شده توسط چیلر را به هوای مطبوع تبدیل کند و با داخل فضا بفرستد، وظیفه ذکر شده برعهده دستگاهی به نام فن کویل سقفی است.

  • این دستگاه دارای دو قسمت اصلی است: فن و کویل

فن کویل سقفی چیست؟

فن کویل سقفی در واقع دستگاهی است که از فن و کویل (مبدل حرارتی) تشکیل شده است و به منظور تامین سرمایش، گرمایش و همچنین تهویه مطبوع هوا در ساختمان‌ های مسکونی، تجاری، اداری، بیمارستان‌ ها، کارخانجات و غیره استفاده می‌شود. نکته ی مهمی که هنگام خرید این محصول باید به آن توجه ویژه داشته باشید، بی صدا بودن دستگاه سرمایش و گرمایش می‌باشد که به طراحی و روش نصب آن بستگی دارد.

فن کویل سقفی چیست
فن کویل سقفی

مشخصات فنی فن کویل سقفی

مشخصات فن کویل سقفی چیست؟ کویل های شرکت آتیه نگر آرون با پیشرفته ترین ماشین آلات تمام اتوماتیک ساخته شده و به دلیل استفاده از تکنولوژی پیشرفته فین های صفحه ای (Fin Tube )  از سطح تبادل حرارتی بالا در مقایسه با انواع کویل های مشابه بهره مند می‌باشند.

لوله های مسی توسط دستگاه Expander  با فین های Staggered  از ورق آلومینیومی پلیت به صورت مکانیکی یکپارچه ساخته شده و هرگونه فاصله هوایی بین فین ها و لوله های مسی از بین می‌رود و با مواد مخصوص شستشو چربی گیری می‌شوند.

محل اتصال لوله ها از طریق سردنده های برنجی که فرآیند فرجینگ نیز جهت افزایش استحکام انجام شده با سایز 4/3 اینچ، در نظر گرفته شده است. بدنه دستگاه از ورق های فولادی گالوانیزه و پروفیل های آلومینیومی ساخته می‌شوند.

دسیبل صدای تولیدی دستگاه حدود 30 است که استفاده از آن را در مکان هایی مانند: سالن جلسات و یا دیگر فضاهای اداری ممکن می سازد.

 

خرید فن کویل سقفی
فن کویل سقفی چیست

مشخصات ظاهری فن کویل سقفی

جنس بدنه فن کویل سقفی: ورق گالوانیزه گرم
عایق: حرارتی و برودتی و صوتی از نوع الاستومری (EPDM)
فیلتر: از آلومینیومی تخت ، قابل شستشو و با توجه به ابعاد و با توجه به چشمه های آخرین صفحه مشبک آن قادر به گرفتن اجسام و ذرات معلق در فضا به قطر 1 تا 2 میلیمتر ، ساختار این فیلتر ها به گونه ای است که ورق ها توری فلزی به صورت چین خورده و تخت بر روی هم قرار داده شده است.
تشت تقطیر: از جنس ورق گالوانیزه با شیب بندی مناسب جهت هدایت آب های تقطیر شده روی سطح کویل سرمایی توسط لوله درین به خارج از دستگاه و جهت جلوگیری از پوسیدگی تشت تقطیر با رنگ اپوکسی پوشش داده می شود .

قطعات فن کویل سقفی

فن یا بادزن از جنس فلزی گالوانیزه یا ABS
کویل با لوله های مسی مارپیچ شکل با لوله مسی 8/3 اینچ و در سه ردیف که با فین آلومینیومی در تراکم 12 فین در هر اینچ طراحی و ساخته شده است.
خروجی و ورودی هوا از جنس ABS
کلید سلکتوری سه وضعیته جهت تنظیم دور موتور در تند، متوسط و کند

  • الکترو موتور

توان الکتریکی مصرفی : 1/20    اسب بخار

ولتاژ مصرفی: 220 ولت 50 هرتز

جریان الکتریکی مصرفی : 0.55 A

سازنده : شرکت الکتروژن تحت لیسانس شرکت SISME ایتالیا (UNDER LICENSE OF SISME ITALY)

تفاوت فن گالوانیزه  با ABS در فن کویل سقفی

بطور کلی امکان استفاده از دو نوع فن یا blower در فن کویل سقفی وجود دارد. هر کدام از این مدل ها کاربرد و مزایا و معایب خاص خود را دارد که به توضیح آن می پردازیم.

فن کویل فلزی با روکش گالوانیزه که دارای قیمت بالاتری است، و در صورت استفاده از سیستم های با دمای بالا باید از این جنس استفاده کرد.

البته فن فلزی فن کویل سقفی به دلیل پیچیدگی بیشتر در ساخت نیاز به تکنولوژی بیشتری برای ایجاد بالانس استاتیکی و دینامیکی جهت کارکرد در حالت بهینه و کاهش صدا دارد.

اما فن های با جنس ABS که به روش تزریق پلاستیک ساخته می شوند، تکنولوژی ساخت ساده تری دارند و صدای کمتری نیز تولید می کنند.

فن های ABS  مورد استفاده در فن کویل سقفی بدلیل خاصیت الکتریسیته ساکن قابلیت جذب ذرات بیشتری را نیز دارند که این موضوع باعث افزایش نیاز به نگهداری را منجر می‌شود.

کاربرد فن کویل سقفی

فن کویل سقفی بهترین گزینه برای ایجاد تهویه مطبوع برای مکان هایی است که فضای مستقل از یکدیگر دارند و ممکن است همه ی قسمت های ساختمان در بعضی اوقات درحال استفاده نباشند، مانند اتاق های یک هتل و یا اتاق های مختلف یک ساختمان اداری، پس برای ایجاد استقلال و کاهش مصرف انرژی باید از سیستم فن کویل، البته به همراه چیلر و موتورخانه برای این مکان ها استفاده کرد.

اهمیت استفاده از این دستگاه قرارگرفتن آن در سقف کاذب است که می تواند از نظر ایجاد فضای طراحی داخلی مناسب تر و توزیع مناسب هوا از سقف باشد.

فن کویل سقفی توکار

فن کویل سقفی توکار چیست؟ همانطور که از نام این محصول مشخص است، این محصول داخل سقف خانه ها یا مکان موردنظر  نصب می‌شود و در قسمت زیرین این دستگاه یک دریچه بزرگ برای بازدید تعبیه می‌شود. در واقع مکش هوا از زیر یا در بعضی موارد از پشت این دستگاه انجام می‌شود. در قسمت جلوی فن کویل سقفی توکار، یک دریچه مشبک قرار دارد که در صورت مکش از پشت، در پشت دستگاه هم قرار می‌گیرد. همچنین بهتر است بدانید، که در جلوی دستگاه یک دریچه دیگر نیز قرار دارد که وظیفه آن پرتاب باد می‌شود؛ یعنی هوای خروجی گرم یا سرد از آن جا پرتاب می‌شود.

شما همراهان گرامی قطعاً تا بحال با این فن کویل برخورد داشته اید، ولی بدلیل اینکه در سقف کاذب نصب می‌شود و نما و ظاهر زیبایی نیز ندارد ترجیحا به روشی نصب می‌شود که ظاهر آن کمتر دیده شود. البته وجود یک ترموستات آنالوگ یا دیجیتال که اطراف این دستگاه تعبیه می‌شود نمایان گر حضور این فن کویل سقفی توکار می‌باشد.

فن کویل سقفی روکار

همانطور که می‌دانید، محصول فن کویل سقفی روکار یا همان فن کویل سقفی زمینی قابل نصب بر روی زمین و داخل سقف کاذب می‌باشد و همچنین در زیر سقف ساختمان و یا روی زمین نصب می گردد. از فن کویل سقفی روکار زمانی که کانال کشی فن کویل سقفی در ساختمان مورد نظر تعبیه نشده باشد استفاده می‌شود، که در مقاله فن کویل سقفی زمینی برای شما همراهان ارزشمند آرون تهویه بطور کامل شرح داده شده است.

طراحی و ساخت فن کویل سقفی 4 لوله ای یا 2 لوله ای

در پروژه های که احتمال استفاده همزمان از سیستم سرمایشی و گرمایشی وجود دارد (مانند اتاق های مختلف یک هتل لوکس که بنابر آفتاب گیر بودن یا تفاوت سلیقه ی آب و هوایی یک فرد آفریقایی با فرد اهل منطقه اسکاندیناوی ) می‌توان با تغییر کویل این دستگاه به نوع 4 لوله ای هر زمان که نیاز به سیستم گرمایشی یا سرمایشی وجود داشت با تغییر حالت ترموستات شرایط مطبوع دمایی را ایجاد کرد.

خرید انواع فن کویل

بحران انرژی در دنیا و توجه به بهینه سازی مصرف انرژی، هم در هنگام خرید اولیه و هم هزینه های نگهداری و تعمیرات ثانویه امری مهم است. شرکت آرون تهویه آماده ارائه خدمات مشاوره ای و طراحی به تمامی کارفرمایان و سازندگان صنعت ساختمان در خصوص انتخاب و تعیین ظرفیت فن کویل های سقفی است، در صورت نیاز به دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید. کیفیت آغاز کار ماست.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “فن کویل سقفی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا