Search
Close this search box.

هواساز هایژنیک

از هواساز هایژنیک جهت ساخت اتاق های تمیز یا همان کلین روم ها(CLEAN ROOM) استفاده می شود.

در واقع کلین روم محیط یا فضایی است که در صنایع مختلف مانند اتاق عمل، خطوط تولید دارو، ازمایشگاه ها، صنایع غذایی و یا هر مکانی که باید ذرات معلق در آن محیط در حد میکرون یا کمتر باشد مورد استفاده قرار می گیرد.

هواساز هایژنیک یکی از انواع مختلف هواساز در صنعت تهویه مطبوع است.

این نوع از هواساز وظیفه تامین هوای خنک یا گرم، با عبور دادن هوا از روی کویل های مسی را برعهده دارند، اما این تمام ماجرا نیست زیرا هوای خروجی از دستگاه با عبور کردن از فیلتر های تعبیه شده بر روی مسیر عبور هوا، ذرات مزاحم موجود در هوا را نیز به خود جذب کرده و اجازه ورود مجدد آنها به فضا را نمی دهند.

اختلاف اصلی هواساز هایژنیک با هواساز های معمولی در شرایط ساخت، فیلتراسیون و کاربرد آن است که در ادامه به هریک می پردازیم.

شرایط طراحی و ساخت

متریال مورد استفاده

از ورق های ضد زنگ یا استنلس استیل S.S بدلیل کاهش زنگ زدگی و جلوگیری از انتقال آن به محیط استفاده می شود.

فن

فن یا بادزن مورد استفاده در این دستگاه باید از نوع PLUG FAN  باشد، تا با حذف سیستم پولی و تسمه از فن، از جداشدن ذرات لاستیکی تسمه و انتقال آن به محیط جلوگیری بعمل آید.

جداره های داخلی

استفاده از استراکچر و کرنر های داخلی با سطح منحنی باعث حذف کنج های تیز در داخل دستگاه می شود زیرا کنج های تیز محل جمع شدن آلودگی هستند اما کنج ها منحنی شکل عامل عبور راحت تر هوا از این نواحی می باشند.

نحوه و انواع فیلتر های مورد استفاده در هواساز هایژنیک

فیلتر آلومینیومی

این محصول از لایه های توری آلومینیومی و قاب از جنس پروفیل آلومینیوم و یا ورق گالوانیزه تولید می شود و دارای عمر طولانی به واسطه قابلیت شستشو می باشد. ضخامت ، تعداد و اندازه توری های آلومینیومی با توجه به نیاز مشتریان جهت انجام عملیات فیلتراسیون انتخاب می گردد . فیلترهای آلومینیومی معمولا در اولین لایه فیلتر هوا قرار می گیرند و قادرند تا ذرات با قطر یک میلیمتر ( ذرات سبک ) و درصدی از گرد و غبار موجود در هوا را فیلتر کنند.

فیلتر کیسه ای

فیلترهای کیسه ای (بگ فیلتر) نوعی از سیستم‌های غبار زدایی دارای راندمان بالا می‌باشند.این فیلترها که شامل کیسه‌های عمودی به قطر ۲۰۰-۱۴۰ میلی‌متر و ارتفاع ۳۲۰۰-۲۳۰۰ میلی‌متر می‌باشند و به طور معمول تعدادی از کیسه‌ها را در یک محفظه فلزی به طور موازی در کنار هم قرار می‌دهند و جریان غبار از درون آن عبور می‌کند.این نوع فیلترها برای ذراتی با قطر حدود یک میکرون به کار می‌روند و اگر به طور مناسب طراحی شوند دارای راندمان پالایش ۹۵ درصد خواهند بود.

فیلتر هپا

ساختار فیلتر هپا به دلیل جنس الیافی که در آن استفاده شده، به گونه‌ایست که هیچ ذره‌ بزرگتر از ۰.۳ میکرون، نمی‌تواند از آن عبور کند. اما نکته‌ای که باعث می‌شود ظرفیت فیلتر هپایی که در یک دستگاه تصفیه هوا یا به هرشکل دیگری استفاده می‌شود بیشتر شود و منافذ این فیلتر با گرد و خاک پر نشود، همان قابلیت چین خوردگی و تا شدن آن است.

 

هر دستگاه هایژنیک باتوجه به نوع کاربری و کلاس طراحی می تواند از انواع مختلف فیلتر های ذکر شده استفاده کند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “هواساز هایژنیک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا