Search
Close this search box.

فن کویل زمینی

برای توزیع مناسب هوای گرم یا هوای سرد در فضا نیاز به دستگاهی داریم که بتواند، آب گرم شده توسط بویلر یا پکیج شوفاژ دیواری و یا آب سرد شده توسط چیلر را به هوای مطبوع تبدیل کند و با داخل فضا بفرستد، وظیفه ذکر شده برعهده دستگاهی به نام فن کویل زمینی است.

این دستگاه دارای دو قسمت اصلی است: فن و کویل

مشخصات فنی

فن کویل زمینی این شرکت با پیشرفته ترین ماشین آلات تمام اتوماتیک ساخته شده و به دلیل استفاده از تکنولوژی پیشرفته فین های صفحه ای (Fin Tube )  از سطح تبادل حرارتی بالا در مقایسه با انواع کویل های مشابه بهره مند می باشند .

لوله های مسی توسط دستگاه Expander  با فین های Staggered  از ورق آلومینیومی پلیت به صورت مکانیکی یکپارچه ساخته شده و هرگونه فاصله هوایی بین فین ها و لوله های مسی از بین می رود و با مواد مخصوص شستشو چربی گیری می شوند.

محل اتصال لوله ها از طریق سردنده های برنجی که فرآیند فرجینگ نیز جهت افزایش استحکام انجام شده با سایز 4/3 اینچ، در نظر گرفته شده است.

بدنه دستگاه از ورق های فولادی گالوانیزه و پروفیل های آلومینیومی ساخته می شوند.

دسیبل صدای تولیدی دستگاه حدود 30 است که استفاده از آن را در مکان هایی مانند سالن جلسات و یا دیگر فضاهای اداری ممکن می سازد.

مشخصات ظاهری

بدنه : ورق گالوانیزه گرم

عایق : حرارتی و برودتی و صوتی از نوع الاستومری (EPDM)

فیلتر : از آلومینیومی تخت ، قابل شستشو و با توجه به ابعاد و با توجه به چشمه های آخرین صفحه مشبک آن قادر به گرفتن اجسام و ذرات معلق در فضا به قطر 1 تا 2 میلیمتر ، ساختار این فیلتر ها به گونه ای است که ورق ها توری فلزی به صورت چین خورده و تخت بر روی هم قرار داده شده است .

تشت تقطیر : از جنس ورق گالوانیزه با شیب بندی مناسب جهت هدایت آب های تقطیر شده روی سطح کویل سرمایی توسط لوله درین به خارج از دستگاه و جهت جلوگیری از پوسیدگی تشت تقطیر با رنگ اپوکسی پوشش داده می شود .

 

قطعات فن کویل زمینی

  • فن یا بادزن از جنس فلزی گالوانیزه یا ABS
  • کویل با لوله های مسی مارپیچ شکل با لوله مسی 8/3 اینچ و در سه ردیف که با فین آلومینیومی در تراکم 12 فین در هر اینچ طراحی و ساخته شده است.
  • خروجی و ورودی هوا از جنس ABS
  • کلید سلکتوری سه وضعیته جهت تنظیم دور موتور در سه حالت تند، متوسط و کند

 

الکترو موتور :

توان الکتریکی مصرفی : 1/20    اسب بخار

ولتاژ مصرفی: 220 ولت 50 هرتز

جریان الکتریکی مصرفی : 0.55 A

سازنده : شرکت الکتروژن تحت لیسانس شرکت SISME ایتالیا (UNDER LICENSE OF SISME ITALY)

 

راه اندازی فن کویل زمینی

این مدل به دلیل نصب بر روی زمین نیاز به زیر سازی خاصی نداشته و فقط باید اتصال آب ورودی و خروجی به دستگاه را در محل تعیین شده با شلنگ قابل انعطاف و شیر های کشویی طبق جزئیات اجرایی نشریه 128 سازمان برنامه و بودجه نصب کرد.

هنگام راه اندازی فصلی نیز باید ابتدا شیر هواگیری را باز نموده تا هوای موجود در قسمت بالای کویل تخلیه شده و تمام کویل از آب پر گردد و بعد شیر هواگیری بسته شود.

کاربرد فن کویل

فن کویل  بهترین گزینه برای ایجاد تهویه مطبوع برای مکان های است که فضای مستقل از یکدیگر دارند و ممکن است همه ی قسمت های ساختمان در بعضی اوقات درحال استفاده نباشند، مانند اتاق ها یک هتل و یا اتاق های مختلف یک ساختمان اداری

پس برای ایجاد استقلال و کاهش مصرف انرژی باید از سیستم فن کویل، البته به همراه چیلر و موتورخانه برای این مکان ها استفاده کرد.

 

 

قیمت 

مدل های مختلف دستگاه از ظرفیت 200 تا 1000 CFM تولید و در اختیار شما مصرف کننده محترم است.

علاوه بر ظرفیت نوع فن (فلزی یا ABS )  در نحوه قیمت گذاری دستگاه تاثیر خواهد داشت.

مشاوره و خرید فن کویل

برای خرید یا مشاوره پس از تعیین مشخصات زیر با کارشناسان فروش شرکت آتیه نگر آرون تهویه تماس بگیرید.

  • ظرفیت هوادهی
  • کاربری فضا
  • افت فشار
  • نیاز یا عدم نیاز به سیستم چهار لوله ای در کویل

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “فن کویل زمینی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا