Search
Close this search box.

هواساز صنعتی

هواساز آرون تهویه صنعتی دستگاهی است که می تواند مقدار دما، رطوبت و ذرات معلق در هوای ورودی به خود را تغییر دهد و به داخل فضا ارسال کند.

مشخصات فنی

که  به طور کلی از اجزای زیر تشکیل شده است:

  • بدنه
  • شاسی و استراکچر
  • کویل
  • فن و الکتروموتور
  • فیلتر

اجزای هواساز صنعتی

بدنه هواساز آرون

ابعاد دستگاه هواساز آرون پس از مشخص شدن توسط واحد فنی_مهندسی و نقشه کشی به واحد تولید ارجاع داده می شود.

دستگاه های هواساز معمولا از ورق گالوانیزه و بصورت دوجداره ساخت می شود. که بین جداره ها جهت افزایش بازدهی دستگاه از عایق های استاندارد به ضخامت  1 اینچ از جنس پشم سنگ و یا پلی یورتان قرار داده می شود.

ورق های گالوانیزه جهت ساخت با ضخامت 25/1 میلی متر برای جداره های خارجی و 8/0 میلی متر برای جداره های داخل دستگاه در نظر گرفته می شود.

برای ایجاد لایه ی محافظ بیشتر و زیبایی ظاهری، تمام جداره های خارجی دستگاه با رنگ پودری الکترواستاتیک پوشش داده می شوند.

شاسی و استراکچر

شاسی اصلی دستگاه های هواساز از ناودانی و نبشی های فابریک به ضخامت متناسب با ابعاد و وزن دستگاه طراحی و ساخته می شود و بر روی شاسی دستگاه نیز استراکچر اصلی مانند تصویر زیر از پروفیل های آلومینیومی و کرنر های با جنس پلی آمید درنظر گرفته می شوند.

کویل ها

هردستگاه هواساز بنا به ظرفیت مورد نیاز جهت ایجاد گرمایش یا سرمایش نیاز به کویل های مسی با سطح مناسب و تعداد ردیف مشخص از لوله های مسی است تا با به گردش درآوردن آبگرم موتورخانه یا آبسرد دستگاه چیلر نیاز گرمایشی یا سرمایشی را باتوجه به فصل مرتفع نماید.

سایز لوله های مسی که در ساخت کویل هواساز  ها استفاده می شود معمولا 8/3 اینچ و یا 8/5 اینچ است که که توسط ساپورت های با ورق گالوانیزه مهار شده و در تمام طول خود با ورق های نازک آلومینیومی(fin) جهت افزایش راندمان و سطح انتقال حرارت که به روش اکسپند به لوله ها بطور کامل چسبیده اند ساخته می شوند.

فن و الکتروموتور

وظیفه به گردش درآوردن هوا از دستگاه هواساز و عبور دادن آن از روی کویل و فیلترهای دستگاه و سپس ارسال کانال های ارتباطی با فضا برعهده فن و الکتروموتور هواساز است.

باتوجه به حجم هوادهی و میزان مقاومتی که کویل ها و فیلتر بر روی مسیر عبور هوا ایجاد می کنند از سایز های مختلف فن و توان های مختلف الکتروموتور استفاده می شود.

اگر نیاز به انواع بستر های فیلتر در دستگاه (که درادامه به آن بیشتر می پردازیم) زیاد باشد باید توان الکتروموتور افرایش یافته و از نوع بکوارد فن باید استفاده شود، اما در بیشتر موارد استفاده از فن فوروارد پاسخگوی نیاز هوادهی مورد نظر خواهد بود.

فیلتر

کاربری فضا و اهمیت مقدار وجود ذرات معلق در محیط تعیین کننده تعداد و نوع بستر های مورد نیاز برای نصب بر روی دستگاه هواساز است که به شرح مختصری از انواع فیلتر ها می پردازیم.

ساده ترین نوع فیلتر که در اکثر هواساز ها دیده می شود چند لایه آلومینیومی است که وظیفه ی جلوگیری از ورود ذرات نسبتا درشت و گرد و غبار به داخل هواساز را برعهده دارد.

نوع دیگر فیلتر های مورد استفاده در هواساز، انواع فیلتر کیسه ای است که با راندمان های مختلف تولید می شود و قابلیت جذب ذرات در حد چند میکرون را نیز برعهده دارد.

اگر کاربری خاصی برای هواساز مدنظر باشد مانند سالن های تولید مواد غذایی یا تجهیزات پزشکی، باید از فیلتر هپا به عنوان فیلتری سختگیرتر از فیلتر های ذکر شده برای دستگاه هواساز استفاده کرد.

راه اندازی و نصب

شرکت آرون تهویه برای هر پروژه باتوجه به شرایط ابعادی اقدام به ارائه نقشه شاسی به کارفرمای محترم می نماید.

کارفرما می تواند باتوجه به  سازه و محل نصب دستگاه ، شاسی فولادی یا بتنی برای دستگاه درنظر بگیرد تا با استفاده از لرزه گیر های مناسب که بین شاسی هواساز و شاسی ساخته شده توسط کارفرما نصب می گردد، دستگاه در محل خود آماده بهره برداری باشد.

ترمینال باکس الکتریکی نصب شده بر روی دستگاه نیز آماده اتصال تغذیه اصلی به دستگاه است که توسط کارفرمای محترم به دستگاه اتصال داده خواهد شد.

قیمت هواساز

هر پروژه باتوجه به شرایط خاص خود نیازمند استفاده از هواساز آرون با مشخصات فنی متفاوتی است. جهت تعیین قیمت دستگاه هواساز موارد زیر را تعیین نموده و با کارشناسان فنی شرکت آرون تهویه تماس بگیرید.

  • کاربری
  • متراژ بنا
  • نوع فیلتراسیون مدنظر
  • بارهای گرمایی و سرمایی فضا

 

کاربرد هواساز

سالن های اداری، آموزشی و یا بیمارستانی می توانند از این سیستم تهویه جهت گرمایش و سرمایش فضای خود بهره ببرند.

بطور کلی اگر فضای شما نیاز به تفکیک از نظر تامین هوای گرم یا سرد ندارد، می توانید از دستگاه هواساز استفاده کنید.

مشاوره و خرید هواساز آرون

باتوجه به شرایط  خاص  هر پروژه خرید دستگاه هواساز نیازمند طراحی منحصر بفرد برای هر فضا باعث خرید بهینه تر و در نتیجه افزایش رضایت کارفرما می گردد.

از این جهت شرکت آرون تهویه این امکان را فراهم می آورد تا کارفرمایان محترم با ارائه مدارک فنی و نقشه های فضای و یا ارسال درخواست جهت بازدید از پروژه توسط کارشناسان شرکت آرون تهویه خرید مطمئن را داشته باشند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “هواساز صنعتی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا